tiistai 30. syyskuuta 2014

Dag 46

Hej!



Taas oli pakko ottaa kuva tosta ihanasta kirkosta.
Mulla oli tänään aamulla se mentor keskustelu eli siel vaan juteltiin kuulumisista ja sillee et miten viihdyn täällä. Mä oon kyl nyt viihtyny tääl tosi hyvin ja mulla on ihana luokka. Mun luokalla siis ei oo ku kuus tyttöö mun lisäks ja 19 poikaa, mut oon onneks tottunu peruskoulussa siihen et poikii on luokalla enemmän, joten ei oo haitannu. Muutenki luokalla on kivan rento ilmapiiri ja oon aika hyvin päässy sisälle porukkaan. Mun luokalla on suunnistajia, ratsastajia, koripalloilijoita, jalkapalloilijoita, sählyn pelaajia ja kaikkien lajeja en ees tiiä. Mä oon ainut tanssija meijän luokalla ja muutenkin kakkosii tanssiryhmäs on vaan kaks.
Tuli kyl ihan turisti olo, kun otti näit kuvii.

Nyt oon taas keskustassa ja kävin kiertelemässä ympäri Upsalaa ennen kun kaupat aukes. Löysin uusia paikkoja ja must tää Upsala on vaan niin ihanan näkönen paikka. Tällee syksyn ruskanväreissä ja auringon paisteessa kaupunki näyttää tosi kauniilta.  Mulla kun eilenkin oli vapaapäivä, niin mä olin ulkona vähän opiskelemassa fysiikan kokeeseen ja nauttimas viel aurinonpaisteesta. Ulkona auringos pysty olee ihan hupparis ja juoksuhousuis. Tänne on kyllä tullu syksyn viilee tuuli, mut paikassa, jossa ei tuule, ni pystyy olee ihan hyvin. Yks ilta kyllä vähän tuli sellai pikku myrsky tai sato ja ukkosti jonkun verran. Onneks olin turvallisesti sisällä lämpimässä. Ainii yks ilta tääl oli ilotulitukset, en tiiä yhtää miks ne oli mut huomasin vaan ku kuulu kova pauke ulkoota. Oli kyl ihan kivan näköset ilotulitukset, vaikka ne vissiin keskustasta oliki, joten ei kauheen hyvin näkyny talojen takaa.
Toi takana oleva rakennus on kivan näköi, vaik en oo ihan varma mikä se on.
 Tulin sitte taas tänne mun vakkari paikkaan kirjottelemaan ja syömään porkkanakakkua. Mulla on myös tarkotuksena lukee läpi ruotsin kakkoskurssin kirja tällä viikolla eli sekin on mukana täällä. Mulla on se fysiikan koe torstaina ja oon vähän lukenu siihen, vaikka en kauheesti kyl ymmärräkkää mitään. Lisäks mä en pidä sähköopista muutenkaa fysiikas niin ei auta asiaa. Onneks oon peruskoulus opiskellu sitä vähän. Muutenkaa en onneks saa vissii numeroita, joten en ota tosta mitään stressiä. Keskityn enemmän tän kielen oppimiseen. Eilen tuskailin mun kemian raportin kanssa ja en sitä kyllä kovin paljon saanut tehtyä, koska ne ohjeet on aika epäselvät toisinaan. Esimerkiks ohjeist löytyy tällässii pätkii: "--voit joko kirjoittaa sen alaotsikko tai tehdä pöydän, muuten voit kutoa sen tekstiin--, --jos käytät hännille on materiaali puu ja varastossa kauhoa--, --välttää uusi oikeudenkäynti--" kyseessä siis oli kemian labra raportin ohje. Mutta toisaalta käännös on tehty google kääntäjällä, joten ei kovin laadukasta käännöstä voi olettaakaan.
Mä oon kierrelly jonkun verran tätä keskustaa, mut silti tuntuu et löydän joka kerta jotain uutta. Se on kyl aika hauskaa ja sillee innoissani meenki uusii paikkoihin. Mua vähän kyl mietityttää kun torstaina on joku koulun suunnistus juttu jossain puistossa, mut mul ei oo mitää hajuu missä se puisto on tai muutenkaa missä pitäs olla sit siel. Huomen pitää kysyy asiast viel ja kysyy jos joku haluis suunnistaa mun kaa, kun en varmaan uskalla mennä yksin seikkailemaan. Nyt mä varmaan jatkan tota ruotsin lukemista ja sit kotona pitäs viel vähän koulu juttui kattoo.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti