tiistai 16. syyskuuta 2014

Dag 32

Hej!

Tänää mulla ei siis ollu koulua. Oli ihan kiva saada tälläi ylimääränenkin vapaapäivä tälle viikolle, vaikkei mulla kovin raskas viikko ois muutenkaan ollu skolkamp:in takia. Ajattelin tänää vähän rentoutua ja tehä jotain kivaa. Heräsin puol kasilta jo, koska se mun viereisen huoneen poika lähti vissiin kouluun. Täällä kuuluu meinaa seinien läpi aika hyvin kaikki, joten heräsin sen koisteluihin. Sitten mä yritin vielä nukkua, mut kun en pystyny ni puin lenkki kamat päälle ja päätin lähtee aamulenkille tonne auringon paisteeseen. Kävin vähän kiertelemässä lisää Upsalaa. Tällä kertaa menin vanhaan Upsalaan tai ainaki sille suunnalle. Matkalla oli 4h kerhon paikka ja siellä oli monenlaisia eläimiä. Must on kyl kiva et vaikka asunki tosi lähellä kaupunkia ja kauppoja, niin voi lenkkeillä luonnon keskellä. Tulee sellai kotoisa fiilis ku asun Suomessa maalla. Näin uusii paikkoi ja löysin ihanan omakotitalo alueen. Siel oli kivoi vanhoi ja uudempiiki taloja. Lenkistä tuli yhteensä n.8km ja oli kyl tosi kiva vähä juoksennella ja katella paikkoja. Mä unohin ottaa kuvii kaikist paikoist, mut kyl mä jotain kuvii lenkin ohella otin.

 

 

Tollassii otuksia löyty :D

 
 Tääll on ollu viimeaikoina tosi hyvät kelit ja aurinko on paistanu tosi kivasti. Aamulla on saattanu olla vähän viilee ja sumua, mut sit päivällä on ollu tosi lämmin ja kesänen ilma. Kouluu on sen takia ollu kyl mähän vaikee pukeutuu, mut sama juttu on joka syksy Suomessakin. Sain eilen illalla luettuu sen "If I stay" kirjan ja oli kyllä tosi hyvä ja koskettava kirja. Kannatan kyllä kaikille sitä ja vaikka se oliki enkuks ni ymmärsin tosi hyvin. Lopult tajusin ajattelevani enkuks ja oli huvittavaa, kun mult kysyttii jotain sanaa ruotsiks ni tuli enkuks mielee, mut ruotsiks piti vähä miettii. Mun lukusessio meniki aika myöhäseks ja lopetin vast tyylii puol yhen aikaa yöllä, kun oli pakko lukee kirja loppuu. On kyl kiva lukee sellassii kirjoi, jotka vaan vie mennessää ajantajun ja muutenki siihen vaan uppoutuu. Tänää aamupäivällä alotinki sit sen "Allegiant" kirjan ja vaikuttaa yhtä hyvältä kun aikasemmatkin osat. Sit söin välipalaa ja puin kaupunki vaatteet ja lähin taas Upsalan keskustaa.

Tänää oli yllättävän vaikee löytää pyörälle paikkaa, kun monet pyöräparkeista oli jo täynnä. Upsala on kyllä todellinen pyöräilykaupunki. Täällä lähes kaikki kulkee pyörillä, eikä koulussakaan näy paljon mopoja parkissa. Toisaalta oon nähny tosi harvalla pyöräilykypärän päässä, vaikka pyöräilijöitä onkin jokapaikassa. Täytyy myöntää, ettei mullakaan oo kypärää, mutta oon kyllä nyt harkinnu vakavasti sen ostamista. Kaupungilla kiertelin vähän kaupoissa ja eri kauppakeskuksissa. Mä en vielä tunne ihan kauheen hyvin tätä keskustaa, mut pikkuhiljaa alan muistaa katuja ja suuntia missä mikäkin on. Joka kerta kun tuun tohon joen rantaa, niin mun on vaan pysähyttävä kattoo sitä. Tää Upsalan keskusta on vaan niin kodikas ja talot ihanan näkösiä.
vähän shoppailua

porkkanakakku, nams


 
 Pysähyin Wayne's coffeeseen porkkanakakulle ja lueskelemaan kirjaa. Otin mukaa kaupunkii kirjan ja koneen, jotta voin kirjotella tänne blogii täällä ollessani. Kirjan lukemisesta ei oikein tullut mitään, kun en jotenkin pystynyt keskittymään ja päädyin nyt sitten kirjottelemaan tänne. Aika on menny nyt taas tosi nopeesti kirjotellessa ja kaupoissa pyöriessä. Mä en yleensä tykkää shoppailusta, mut nyt oon yrittäny harjotella ja se on ihan kätevä tapa tappaa aikaa. Täällä Upsalassa muutenkin tykkään enemmän olla keskustassa ja käydä kaupoilla. Nyt oon kuunnellu spotifusta suomen top-listaa ja sielt on kiva kuulla vähän suomenkielisii kappaleita. Toki joskus kuuntelen ruotsin radioo, että saan vähän vapaa-ajallakin kuunnella ruotsia.

 

 
Mä oottelen nyt täällä kaupungissa, että se leffa alkaa. Ostin sillo lauantain jo lipun eli nyt vaa odottelua. Ajattelin käyä vielä syömässä ennen kun se alkaa ja ostaa jotainherkkuja. Tää aika menee kyl nopeesti kun kirjottelee tänne ja lukee tota kirjaa. En oo viel bongannu käsityökauppaa, muta katotaa jos jostain löyän sen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti