maanantai 22. syyskuuta 2014

Dag 38

Hej!

Tänään mulla oli peruttu enkun tunti, joten ei ollu ku tanssia ja matikkaa sekä ruokailu. Sit mä menin koulun kirjastoon luokkalaisten kaa vähän opiskelemaan. Tanssissa aamulla oli yleisurheilijoita vierailemassa ja tehtii niitten kaa vähän tanssi juttuja. Oli kyl ihan hauskaa ja toivottavasti neki tykkäs siitä. Ei me tietenkää tehty niitä vaikeimpii juttuja vaan aika paljon helpotettuja ja yksinkertaistettuja juttuja. Lopputunnista tehtii omat tanssit ja sit ryhmissä esitettii ne muille.

Perjantaina pääsin myös aijemmin koulusta, mun meillä oli peruttu ruotsin tunti ja kemiaa ei ollut, kun opettaja oli kolmosten kanssa vielä matkalla. Pääsin siis suoraan ruokailun jälkeen ja olin kotona jo puoli yhen aikoihin. Sitten mä otin kirjat mukaa ulos ja menin aurinkoo vähän opiskelemaa. Laskin vähän matikkaa ja otin ru1 kirjan tän viikonlopun opiskelu hommaks. Mulla on tiistaina matikan koe, joten siihen vähän harjottelin, vaikka en saakkaa numeroita. Sitte mä lähin keskustaa taas kahvilaa ja juttelemaa ystävien kanssa skypessä. Menin samaa kahvilaa ja otin tällä kertaa daim-kakkua. Sit tulin kotii illemmalla ja tein vähän lihaskuntoa. Sit loppu illan vaan rentouduin.

Lauantaina mä vaan löhöilin sängyssä puolee päivää saakka ja sen jälkee lähin tohon viereisee kauppakeskuksee. Siellä kiertelin kauppoja ja kävin syömässä. Nyt on kyl tullu herkuteltua tällä viikolla ihan tarpeeks. Siellä juttelin taas skypes perheen ja kaverin kaa. Sit tulin kotii ja jatkoin kirjan lukemista. Luin myös ruotsii vähän ja saksaa. Illalla tuli taas rentouduttua ja vaan juteltua kavereitten kaa. Mä oon ollu tänä viikonloppuna jotenki tosi väsyny, mut onneks oon voinu levätä hyvin.

Sunnutaina ei tullu tehtyä oikeen mitään. Mä kävin baletissa, tein ruuan, opiskelin ruotsiin kirjan loppuu ja saksaa, luin kirjaa ja laiskottelin. Ei mitään ihmeellistä siis. Täällä ilma muuttu paljon syksysemmäks ja alko sataa ja tuulee. Illalla kaipasin kyllä Suomi juttuja ja rakkaita sieltä. Sit juttelin ystävien kanssa ja olo helpottu onneks. Suunniteltii mun ystävän tuloa tänne parin viikon päästä ja juttuja joita se vois tuua mulle samalla. Mä aattelin, et voisin pyytää tänne mun vanhoi koulukirjoi, jotta voisin tehä täällä jotain hyödyllistäkin. Sit mä aattelin et vois pyytää mun omat käsityö jutut, niin pääsisin tekemään niitäkin. En oo löytäny viel meinaa täältä sitä käsityökauppaa, joten voisin tehä loppuun suomessa alottamani jutut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti