perjantai 26. syyskuuta 2014

Dag 42

Hej!

Tällä viikolla ei oo tapahtunu mitää ihmeellistä. Mulla oli matikankoe tiistaina ja se meni ihan hyvin, vaikka en kyllä ymmärtäny kaikkia kysymyksiä. Keskiviikkona oli paloharjotus kesken ruotsintunnin ja koko koulun piti mennä kentälle ja ettiä oma mentori. Meijän luokka suoriutu siit ihan hyvin, mut ulkona oli vaan aika kylmä ootella et päästää takas sisälle. Torstaina alotettii pitää puheita, mut mä en pitäny sitä eilen vaan pidän sen sit seuraavalla kerralla. Kerkesin kyllä stressaamaan asiasta ennen tuntia ja tunnilla, ja lopulta en ees pitäny sitä. No nyt on viikko aikaa opetella se ulkoa ja harjotella lausumista. Toisaalta ois ollu helpottavaa, et se puhe ois jo ohi. Mun piti tänää esitellä kallioimarre ja kertoo siitä jotain "lääketieteellisiä" vaikutuksia (en tiiä onks toi ees suomee, mut kuitenki).

Mul on ensviikol myös enkun tekstin palautus ja pitäs vielä kirjottaa se labra raportti juttu kemiaa, mitä en oo vielkää saanu alotettuu. Tänä viikonloppuna pitäs vielä lukea ens viikon fysiikan kokeeseen. Ens viikolla on aika erikoisia päiviä, kun maanantai on kokonaan vapaa, tiistaina mä tuun kouluu 20min keskustelemaan mun mentorin kanssa, keskiviikkona on joku kulttuuri juttu eli eri maista asioita ja kielikylpyjä, torstaina on joku koulun suunnistus juttu ja fysiikan koe, ja perjantai kai on ihan normaali. Sit vielä päälle se sunnuntaina Iidan ja sen äitin tulo tänne Upsalaaa! Aika erilainen viikko siis tulossa.

Tällä hetkellä must on ollu kivaa olla vaihtarina täällä ja ei oo tullu mitään kauheen pahaa ikävää ja sillee huonommistaki päivissä oon selviytyny hyvin. Alusta saakka kaikki otti mut hyvin vastaan ja luokkalaiset oli kivan kiinnostuneita musta. Nykyään alan ymmärtää juttuja jo paremmin, mutta en oo viel saanu kunnon ystävää täältä, enemmän kavereita vain. Kyllähän tässä on vielä aikaa, mut silti jotenki tuntuu tylsältä käydä fikamassa yksin eikä sillee muutenkaan vapaa-ajalla nää kavereita. Jos oisin menny perheesee, ni vapaa-ajalla tulis ehkä tehtyä vähän enemmän ja nähtyä paikkoja enemmän; yksin asuessa saa tehdä, mitä haluaa ja olla vaan kun siltä tuntuu.

Monesta varmaa tuntuu hassulta, et mä tuun takas Suomee syyslomalla, kun mähän oon vaihossa ja eihän sieltä kotiin tulla. Must nyt vaan tuntuu hyvältä tulla Suomee täs välissä ja eihän mun vaihto muutenkaan oo normaaleista normaalein. Nyt kun kuitenkin on mahollista tulla käymää Suomessa niin miksen tulis, ei sillä etten viihtyis täällä tosi hyvin vaan nyt vaan on sellai fiilis. Yritän Suomi-loman aikana keretä tekee mahollisimman paljon juttuja ja näkee ihmisiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti