maanantai 27. lokakuuta 2014

Dag73

Hej! 

Tää kännykkä on valmiiks muokkallu kuvii ni päätin laittaa tännekki :D
Perjantaina kävin hakee paketin koulun jälkee ja sieltä tulikin omppuja ja käsityölehtiä sekä karkkia. Se oli tosi kiva loman alotus paketti ja kiitos paljon Annelle ja Ekille. Meillä perjantaina oli se hallowen esitys ja voin sanoa rehellisesti ettei se mennyt kovin hyvin, mutta kyllä siitä hengissä selvittiin, vaikka kyllä vähän hävettääkin. Onneks tuli tää loma väliin ja kaikki unohtaa koko esityksen niin kehtaa koulullekin mennä. Ei vaan, ehkä se nyt ei niin huonosti mennyt. Sain aika monelta kehujakin tanssimisesta, vaikka mielestäni en ole tanssinut yhtä huonosti pitkään aikaan varsinkaan lavalla. Perjantaina koulun jälkeen tulin kotiin paketin kanssa ja popsin aikas monta omppua. Tein kaulahuivia ja nyt multa on loppunu se punanen lanka, joten täytyy lomalla vaikka Suomesta ostaa sitä lisää. Nyt mulla on paljon uusia ohjeitakin ja sattu tulemaan sama käsityölehti kahteenkin kertaan, mutta ei se mitään. 

Lauantaina oli sellanen "en tee mitään" päivä ja löhöilinkin vain oikeastaan koko päivän ja oli tosi kiva kun ei ollu kiire mihinkään. Pysty vaan olemaan ja rentoutumaan. Mä leivoin mutakakun pitkästä aikaa ja se oliki ihan hyvän makunen. Mä en oo kyl leiponu varmaa sataa vuotee ja nytkin tein vain sellasen valmispaketin eli lisäsin vain veden ja voisulan. Nyt kun tuun kotiin Suomeen niin aijon kyllä vähän leipoa kunnolla pitkästä aikaa. En oo viel keksiny, et millasia hallowen herkkuja päätän tehä, mut enköhän mä jotai keksi. :D Sitte piirtelin monta tuntia, tai no enemmänki sitä vois sanoo töhertelyks, mut seki oli ihan hauskaa ajanvietettä. Sitte mä en oikeestaa muuta tehnykkää. Mulla tuli alku lomast vähän sellai huonompi fiilis, vaikka ei kyllä oo mitää hajuu mistä ja minkä takia. En vaa jotenki jaksanu oikee mitää, mut onneks se meni ohi aika nopeesti. 

Sit mä illalla päädyin vain kirjottelee jotain tarinaa ja sitä oliki ihan hauska tehä. Mä en tajuu mikä luovuus mulla täällä ollessani on tullu ku teen kaikkee sellast, mitä en normisti Suomessa tee. Kirjottaminen on must ihan kivaa ja nyt kirjottelinki ihan mielelläni sitä tarinaa. Suomessa koulun puolesta tulee kirjoteltuu vaan niin paljon, ettei meinaa vapaa-ajalla jaksaa yhtään tehä mitään ylimäärästä. Tänne blogiikin mä aina innoissani kirjottelen ja tykkään oikeesti kirjotella kuulumisia tänne. Voisin vaik jokapäivä kirjottaa, jos vain kerkeisisin. On niin eriasia kirjottaa vapaasta tahdosta kuin et koulusta tulee aihe ja sun on pakko kirjottaa. Nyt loman jälkee meijän pitää ruotsis kirjottaa kirja-analyysi tai sen tapai teksti ja mua vähän jännittää saanko siitä järkevää tekstiä. Toivottavasti ja mä voin vaikka alottaa jo lomalla sen tekemistä rauhassa. 
Tässä tää mun töherrys. 

Eilen oli aamulla taas pyykkitupa ja sit baletti. Mä en ollu nukkunu kauheesti edellisenä yönä kun en jostain syystä saanu unta ja sit heräilin + mul oli aikanen herätys, joten olin aika väsyny. Sitte baletin jälkee kirjottelin koneella ja tein powerpointtii monta tuntia. Streetinkin jälkeen jatkoin sen tekemistä vielä ja peppulihakset oli kyllä kovilla, mut onneks powerpointist tuli hieno ja ainaki siihen on käytety aikaa ja vaivaa. Eilenä oliki ihan hyvä päivä ja illalla juttelin ystävien kanssa ja sellasta. Loma tuntuu kyl tosi kivalta just tällä hetkellä.

Tänään mun piti nukkuu pitkää mutten sit nukkunukkaa. Mä vaan en jotenki osaa nukkuu pitkää, kun on jääny sellai unirytmi. Kuitenki olin yökkäris tosi pitkää ja vaan oleskelin. Tänää mul on ollu aamusta saakka tosi hyvä päivä ja oon vaan hymyilly. Mä oon tänää vähän askarrellu ja sen sellasta. En oikeestaan oo tehny tänääkää mitään kovin ihmeellistä. Luin vähän Oliwerii ja sit mä lähin käymään kaupungissa vähän ostoksilla ja fikailemassa. Pitäs viel tarkistaa kaikki kamat ja siivoilla tänä iltana. 
Taas porkkanakakulla :D

Huomennahan mä jo tuun sinne Suomeen. Apua sentään ku aika menee nopeesti! Oon odottanu tätä kyl tosi innolla, mut täytyy sanoo et vähän jänskättää tulla takasin 10 viikon jälkee. Mitäpä se onkaa sit niillä jotka tulee oikeesti sen 10 kuukauden jälkee takas kotii. Aikaa ei oo kauheesti, mut kuitenki ihan riittävästi siellä. Yritän nähä kaikki ystävät ja perhettä ja kaikkee. Mulla on jo aikas aikataulutettu visiitti tulossa mut on siellä vähän vapaatakin välissä. Mä oon Suomessa siin päivällä joskus yhen maissa Suomen aikaa siis ja siitä ajaa Lahtee jonku pari tuntii. Tosi jännää, et huomenna tähän aikaan en ookkaa enää Upsalassa vaan Suomessa. Mut nyt mä lähen kotii ja pääsen viel siivoilee yms. Nähään ihan kohta! 

Enää nois puis ei kyl oo kovin montaa lehteä jäljellä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti