keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Dag 61

Hej!


Jag tänkte skriva lite på svenska idag. Allt är bra med mig och skolan går bra också. Igår dansade jag lite på morgonen och sen hade jag engelska, kemi, matte och biologi. På biologi gör vi grupparbeten om djuren och min djurgrupp är groddjur. Vi är nästan klar lyckligtvis. Igår gick vi någon undersökning i skogen på biologi lektionen. Det var rolig men där ute  var lite kallt. Sen kom jag hemma och läste Oliver Twist. Min ny rumkompis kom på kvällen och hon är jätte  trevlig. Hon går inte samma skolan som jag, men hon är samma older som jag. Jag är glad att hon är min ny rumkompis. 

Idag dansade jag lite på morgonen och sen kom jag till biblioteket. Idag har jag matte, kemi och svenska. På matte går vi derivaatta och det är lyckligtvis ganska lätt även jag inte har läst den i Finland. På kemi läser vi nu organisk kemi och den är lätt eftersom jag läste den i kemi1 i fjol. Vi läser klassiska böcker på svenska och därför jag läser Oliver Twist igen. 

Jag föstod just att jag redan har varit här två månader. Tiden har gått så fort, jag kan inte förstå att 1/5 om min utbytesår har redan över. Jag kommer till Finland på höstlovet: tisdag till söndag, och jag ser fram emot det. Jag ska träffa alla mina vänner och familj efter två månader. Jag har redan gjort några planer och allt. Det ska bli jätte rolig höstlov. Mina kompisars höstlov är på veckan 43 och min är 44, men jag tänker att vi kan göra alla roliga saker även att dem har skolan. Jag hoppas att resten av min utbytesår går lika bra som det har nu gjort. Jag har njutit av varje stund att vara här.

-Inka  

Moikka! Mä aattelin siis vähän kirjotella vaihteeks ruotsiks, mut kerron noi samat jutut myös tällee suomeks. Eli mulla menee oikein hyvin ja koulussaki kaikki sujuu ihan hyvin. Eilen aamulla tanssin vähän ennen enkun tuntia ja sit mulla oli kemiaa, matikkaa ja bilsaa. Bilsassa me tehää eläinesitelmii ja mun aihe on sammakkoeläimet. Me ollaa onneks Johannan kaa melkee valmiita. Eilen me mentii bilsan tunnilla tän koulun viereisee "metsää" ja tehtii siel kaikenlaisii tutkimuksii. Se oli hauskaa, mut ulkona oli vaan vähän kylmä. Sit mä tulin kotii ja luin Oliver Twistiä. Mun uus huonekaveri tuli eilen illalla ja hän vaikuttaa tosi mukavalta. Hän käy toista koulua ja IB-linjaa, mut on saman ikänen kuin mä, mikä on tosi kiva. Mä oon tosi ilonen et hän on mun uus huonekamu. Uskon et meil sujuu hyvin kaikki ja sillee.

Tänää mä tanssin taas vähän aamulla ja sit tulin kirjastoo. Tänää mul on matikkaa, kemiaa ja ruotsii. Matikas käyää derivaattaa ja se onneks on aika helppoo vaikka en ookkaa sitä Suomes opiskellu viel. Kemiassa me käyää orgaanista kemiaa ja se on tosi helppoo koska mä oon opiskellu sen jo kemia1: ssä viime vuonna. Me luetaa klassisia kirjoje ruotsissa ja siks mä luen uudestaa Oliverin.

Mä just tajusin et oon ollu tääl jo kaks kuukautta. Aika on menny niin nopeesti, en voi ees tajuu et 1/5 mun vaihost on jo menny. Mä tuun syyslomalla ti-su Suomee käymää ja mä ootan innolla sitä. Mä nään kaikki ystävät ja perheen kahen kuukauden jälkee. Mä oon tehny jo jotain suunitelmia lomalle. Uskon et täst syyslomast tulee oikein mukava. Mun kavereitten syysloma on viikol 43 ja mun 44, mut mä uskon et voidaa silti tehä kaikkee hauskaa vaikka niin onki koulua. Mä toivon, et loppu vihtovuoski sujuu yhtä hyvin kuin tähän mennessä. Mä oon nauttinu joka hetkestä täällä.

-Inka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti