torstai 23. lokakuuta 2014

Dag 69

Hej!

Eilen oli ihan normi päivä ja ruotsintunnilla me vaan luettiin niitä klassikko kirjoja. Kotii tullessani mä en oikeestaa tehny mitää ihmeellistä, vähän siivoilin ja laitoin tavaroita paikoilleen yms. Mä pakkasin tavaroita jo valmiiks matkalaukkuun Suomee varten ja huomasin, et se tuli täytee kaikista takasin tulevist tavaroist, eikä siellä ollu viel ees yökamoi. Mä siis luultavasti otan käsimatkatavaroihin vähän isomman laukun jotta saan kaiken tarvittavan mukaan. Suomestakin mä haen samalla jonkun verran tavaraa, joten täytyy kattoo minkälaisen laukun otan takastulo matkalle. 

Tänää aamulla käytii nopeesti läpi vähän tanssi juttuja ruokalassa ennen päivän esitystä. Sit menin liikkatunnille ja siel meil oli lentopalloa. Mä en kauheesti tykkää lentopallosta, mut oli se ihan jees. Mä vaan onnistuin hieman satuttamaan  sormeni ku se pallo osu siihen vähän hassusti, mut onneks ei kovin pahasti käyny. Mä vaan onnistun satuttaa itteni tosi helposti ja varsinkin pallopelit on sellai juttu, jossa melkeen aina käy jotain. Ehkä mä vaan oon vähän tapaturma-altis tai jotai. 

Sitte oli matikkaa ja ennen sitä tuntiä mä vissiin olin jättäny avaimeni jonnekki enkä löytäny niitä mistää. Mä kävin syömässä ja meil oli se esitys ruokalassa. Aluks oli vähän ongelmia niitten ääni juttujen kaa, mut sit se tanssi vissii meni ihan okei. Mä vaan jossai kohtaa tein virheitä ja oltii tosi eriaikasia yms., mut huomen sit paremmin. Sit sen esityksen jälkee meil oli kemian koe, mut mun ei tarvinu tehä sitä ja sain ettii niitä avaimia. Mä kävin kyl koko koulun läpi ja kävin kysyy kansliastaki ja löytötavara laatikonki katoin. Sit menin takas tunnille ja tein vähän koulujuttuja, mut niitä ei oikee saau tehtyy ku mietin koko ajan niitä kadonneita avaimia. Mul ei ollu mitää hajuu mihin olin ne jättäny ja mun kavereilkaa ei ollu tietoo niist. Sit mä menin kysyy vahtimestarilt, et jos joku ois vieny ne sille ja onneks ne löyty siltä. Oon tosi onnellinen ja kiitollinen sille ihanalle ihmiselle, joka oli vieny nää sinne. Ja mun ihana luokkalainen lainas sen kaappia ruokailun ajan ja sain laittaa mun tavarat sinne siks aikaa. Onneks nyt löysin ne avaimet, koska muuten en ois saanu kaapista mitään enkä tiiä miten oisin kotii päässy. Huh, ainaki tähän päivään on jännitystä riittäny ihan tarpeeks (esitys, avaimet ja kemian koe, jota en lopulta tehnykkää). 
Tässä ne karkulaiset

Huomenna ois siis esitys aulassa ja sinne tulee ryhmäläisten lukkia kattoo ja sellasta. Toivottavasti se menee hyvin. Harmi vaan, et  yks meijän rymäläinen on kipee ja ei voinu tänää ainakaa tulla, mut toivotaa et huomenna hän pääsis mukaan. Huomenna alkaaki sit mun syysloma ja oon siitä aikas innoissani. Täällä koululla on jo tänään ollu hallowen koristeita ja tääl oli tänää sellai kisa: kuka nostaa vesiastiassa olevia omenoita nopeiten suulla. Ite en yrittäny sitä, mut kuulostaa aikas hauskalta ja oon kyl joskus testannu sitä jollain leirillä. Huomisesta en tiiä et pukeutuuko tääl porukka mitenkään vai onks tääl mitää sellasta tapaa. Ite en kyllä aatellu pukeutuu ihmeellisesti, vaan ihan esitys vaatteet päällä (eli mustat housut ja ruutupaita). 

Viikonloppuna mä ajattelin vähän siivoilla ja laittaa paikkoi kuntoo lomaa varten. Sit tietty pitää pakata loppuun ja sen sellasta. Jääkaappi pitäs tyhjentää siks aikaa ja roskat viiä ja pestä pyykit yms. Aattelin myös kierrellä vähän kauppoja ja käydä fikailemas loman kunniaks, vaikka OP:n kanssa tuliki aikas useesti käytyy. Ainii ja sit pitäs saada sitä "Oliver Twistiä" luettua ja sen lukemisessa kestääki tosi kauan, kun se on niin vaikee lukunen. Mä alotin eilen illalla myös neulomaan sellasta punasta tuubihuivia, jonka oon kyl alottanu sen sata kertaa, mut aina oon unohtanu millä rivillä oon, joten on pitäny purkaa ja alottaa alusta. Tällä kertaa oon kyl päättäny tehä sen loppuun asti, eikä se niin vaikeeta oo vaikka laskuissa pysyminen vähän hankalaa onki. 

Nyt mä oon äikän tunnil, mut taas unohin kirjan kotii ni kirjottelen tänne. Luen varmaa sitä kirjaa illalla ja teen kaulahuivia. Mulla on illal myös noi street treenit ja sellasta. Koulu juttujaki vissiin pitäs vähän tehä ennen ku loma alkaa niin ei lomalla tarttis niitä tehä. Hyvää loppu lomaa kaikille lomalaisille ja mulla on enää huominen ennen omaa syyslomaa! Jee! Vaikka siis tähän mennessä oon viihtyny tosi hyvin koulussa ja se tuntuu nyt ihan omalta koululta. Paras juttu on se, et oon ollu tähän mennessä ihan terve eikä pahaa oloa oo ollu koulun takia. Toivottavasti pysynkin terveenä ja tekin siel ruudun toisel puolella pysytte. Nyt mä lopetan tält erää taas :D Hej då! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti