sunnuntai 2. marraskuuta 2014

I Finland

Hej!

Keskiviikko 29.10.2014

Tänään herättiin jo aikas aikasin ja sitten mä valmistauduin tulemaan päiväks vanhalle koululleni Tiirismaalle. Aamulla äiti heitti eka mut OP:n luo ja sitte me mentii koululle. Koululla näin heti ensimmäisenä Nean ja oltii suunniteltu, ettei kerrota mun tulosta kovin monille, joten tulin yllätyksenä moikkaamaa ihmisiä. Sitten etin kavereita ja reaktiot oli aikas hauskoja. Ehkä hauskin reaktio oli Jennan kiljasu pomppaus. Muutki oli aikas häkeltyneitä ja oli kyl tosi kiva nähä pitkän ajan päästä kaikkia ihmisiä. 

Pitkästä aikaa oli jännää ja ihan hauskaakin tulla Tipalaan. Tänään oli nörttipäivä eli ihmisillä oli silmälaseja, ruutupaitoja ja keskijakauksia. Yllättävän monet oli pukeutunu tänään ja oli kyllä hauskan näköstä porukkaa.

 Menin mun vanhan ro:n pitämälle ussan tunnille kavereitten kanssa. Siellä mä vähän kuuntelin tuntia, mut yritin myös lukea tota Oliverii eli tehä jotain "hyödyllistäkin". Sit tuli myös tehtyä vähän sudokua ja siinä en kyllä kovin montaa kohtaa saanu laitettuu.

Sitten mentiin syömään ja pitkästä aikaa suomalaista kouluruokaa. Täytyy kyl sanoo, et tykkään enemmän Ruotsin kouluruuasta, koska siel on enemmän salaattivaihtoehtoja. No sitten näin mun vanhan kemian open ja se kysy mua sen tunnille vierailulle, mut mun kavereilla ei oo sen kursseja joten en oo kyllä varma meenkö nyt sit käymää. Sitte mä menin OP:n ruotsin tunnille, mut niillä oli sijainen. Siellä noi teki jotain omatoimisii hommii ja mä vähän autoin niitten ruotsin käännöksissä. Samal tunnilla näin mun oman vanhan ruotsinopen ja hän kysy mua kans omalle tunnilleen, mutta en pääse sille, kun en huomenna oo tulos koululla käymään. Harmi, kun olis ollu kyl tosi kiva käyä vierailemas tunneilla.

Sitte menin moikkaamaa äitii sen työpaikalle ja siellä tuli juteltuu kaikille vähän jotain kuulumisii. Sitel olin siel vähän aikaa ja ootin, et Nean koulupäivä loppu ja sit mentii Hallii salaateille. Siel vähän jutusteltiin ja popsittiin salaatteja.  Sen jälkeen Jenna ja OP tuli meijän kaa Trioo. Siellä istuskeltii, juteltii asioista ja käytii jäätelöillä. Oli kyllä tosi kiva nähä pitkästä aikaa Jennaa ja Neaa. Pääsin kuulee kuulumisii koulusta ja sen sellassesta.  Lähin vast illemmalla Kiian kyydillä takasin kotiin.
Toi salaatti oli kyl tosi hyvän makui.

Kotona syötii ja sit me täs vaan oltiin ja sitte mä tulin kirjottaa tätä blogii. Mä aattelin kattoo jotain ohjelmaa koneelt kun en oo pitkää aikaa nähny mitää leffoi tms. Voisin myös jutella viel vähän kavereille ja sitte mennä nukkumaan.

Torstai 30.10.2014

Tänään aamulla Elmeri herätti mut, mutta sitten mä vielä yritin jatkaa uniani. Sit lähin Elmukan kanssa äitin kyytiin ja jäätii uimarannalta kävelemään takasin mökille. Otin mukaan Kiian järkkärin ja tuli vähän kuvailtua luontoo ja Elmerii. Siitä on kyllä erityisen vaikee saada hyviä kuvia, kun se on koko ajan liikkeessä. Sitte me tultii mökille ja mä rupesin lukee vähän Cosmoo ja iskä tuli kotiin tekemään ruokaa.


 
Mä sain luettuu sen lehden suurinpiirtein ja sitte vähän siistin paikkoja ja tulin tähän väliin vähän kirjottelemaa ja lisäilemään kuvia eilisen tekstiin.











Sitten mä leivoin pullataikinaa ja omenapiirakoita sekä pikkupullia. Sitte meille tulikin mummot ja vaari kylään ja oli kiva nähä pitkästä aikaa. Sitte illalla tuli Annika ja Iida yökylään ja me koristeltii autotallia ja sitte juteltii aikas pitkään. Oli kyllä tosi kiva nähä niitäkin ja jutella sillee vähän paremmin. Tulikin vähän valvottua, vaikka niillä oli seuraavana päivänä koulua ja aikainen aamu.

Perjantai
Tänään aamulla sitten Annka ja Iida lähti aikas aikasin iskän ja Kiian kyydeillä. Sitte mä vielä jäin vähän makoilemaan ja sen jälkeen me äitin kanssa käytiin kotona ja sit vähän kaupoilla. En löytäny harmikseni oikeaa lankaa, mutta se minkä ostin on aika lähellä oikeaa väriä. Sitten tulin kotiin ja aloin leipomaan kakkua illaksi. Sitten tulikin jo osa kavereista ja mä laittauduin valmiiks.

Meillä oli siis illalla sellai vähän niinku halloween juhla ja samalla juhlittii Kallen ja Iidan synttäreitä. Päästii laulaa onnittelu laulut monee kertaa kun molemmille laulettii suomeks, ruotsiks ja enkuks. Sitten me vähän pelailtiin ja testattua tuli Twister, Slammer ja Sanapaniikki. Oli kyl oikein kiva ilta ja tosi hauskaa viettää aikaa pitkästä aikaa kavereiden kanssa.

OP tuli meille viel yöks ja tuli taas valvottuu aika pitkää. Onneks seuraavana päivänä ei ollu mitää ihmeellistä aamusta eli sai nukkuu niin pitkää kun halus.

Lauantai
No aamulla ei tullu nukuttua kovin pitkään joten yöunet jäi aikas lyhyiksi. Sitten me syötii aamiasta ja vaan oltiin. Illalla oltiin siivottu jo suurinpiirtein autotalli joten siellä ei niin kauheasti tarvinu enää siivota. Sitten me laiteltiin muuten juttuja paikoilleen ja mä vähän pakkailin tavaroita sunnuntaita varten.

Iltapäivällä mun piti mennä sellasee Lahteen käymään ni vietii OP samalla. Mä sit menin sen mun jutun jälkee viel OP:lle illaks. Siellä niillä oli sukulaisii käymässä ja me pelailtiin Afrikan tähteä ja kattelin kun noi pojat pelas jotain tietokoneella. Oli ihan kiva ilta ja sitten äiti tuliki hakee mut ysin mais.

Mökillä piti vielä pakata loppuun ja kattoo muutenkin kaikki tavarat mukaan. Sitten menin nukkumaan ja sunnuntaina onki tosi aikanen herätys. Nyt on kyl tältä lomalta jääny aikas kovat univelat, mut onneks arkena sit tulee nukuttua vähän enemmän.

Sunnuntai
Tänään sitten herätys oli 4:30 ja tuntu kyllä tosi aikaselta. Sitten vaan pikasesti vaatteet päälle, loput tavarat laukkuihin, leipä suuhun ja menoks. Ajomatkan mä yritin vielä nukkuu ja sitten kentällä vietiinkin heti mun matkalaukku ja sitte tulinki tälle toiselle puolelle etsimään oikeen portin ja silleen. Nyt  kyllä väsyttää aikas paljon, mut onneks kotona Ruotsissa mä sitte voin nukkua.

Lento lähtee siis 8:00 ja oo perillä Ruotsissa samaan aikaan 8:00. Sitten junalla Uppsalaan ja sen jälkeen parin kilsan käpöttely kotiin ja sitten varmasti meen vielä nukkumaan. Pitäs vielä tehä vähän koulu juttuja ja lukee Oliveriä, kun en sitä paljon Suomessa oo kerenny lukemaan.

Oli kyllä tosi kiva syysloma ja seuravaa lomaa odotellessa. Mä tuun Suomeen takasin ihan parin kuukauden päästä eli ei kovin kauaa kun oon täällä taas. Nyt mun portti aukee ja meen lentokoneeseen, joten lopetan tän nyt. Tosi kivaa sunnuntaita vielä kaikille, laitan varmaan kuvia meijän halloweenistä vähän myöhemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti