maanantai 3. marraskuuta 2014

Dag 80

Hej!

Tää on Suomen lentokentältä

Tää on sieltä juna-asemalta, jossa kävin vähän seikkailemassa.

Siinä se oikea juna on tulosa. 
Eilisestä vielä sen verran, et Ruotsissa mä hyppäsin vahingos väärään junaan, mut sit jäin seuraaval asemal ja menin oikeeseen junaan. Siinä tuli tehtyä pieni kierros, mut sit onneks pääsin ihan oikeesee junaa ja aamiaiselle Upsalaan. Sitten mä kävelin kotiin ja purin tavaroita. Sen jälkee mä nukuin sellaset n.5h päikkärit, jotka todellakin tuli tarpeeseen. Sit mä söin vähän ja tein jotain pientä, ja oikeestaa koko päivän olin ihan väsyny joten mä menin uudestaa nukkuu jo seiskan jälkee ja meinasinkin silloin nukahtaa pystyy.

Täs muutama kuva viel tolt syyslomalt :D

Halloween :D


Mä pääsin vähän leipomaan :D

Tänään aamula heräsin ihan normisti vähän ennen kasii ja tuli nukuttu kyllä ihan mukavan pituset yöunet, vaikka heräsinki kerran yöllä.Sitten mä puin päälle, söin jotain pientä ja lähin tanssitunnille. Meilä vaihtu tänään tanssissa jazzi moderniksi eli nyt vaihtu myös opettaja. Tehtiin jotain harjotuksia ja oli ihan kivaa vaihteeks vähän erilaista tanssia. Sitten tulin koululle ja mulla piti olla ekana fysiikkaa, mut sitä tuntia ei ollukkaan. Sitten me tehtiin meijän enkun uutistekstejä ja enkun tunnilla jatkettii sitä projektia. Me ei keretty kuvaa tänää viel mitää ja ens kerralla meil ois ollu näitten esittäminen, mut katotaa nyt mitä tehään. Sitte söin ruuan ja tulin kirjottelee kirjastoo. Mun pitäs lukee tänää tota Oliver Twistii, jotta pääsisin kirjottamaan sitä tekstiä.

Vaikka mä oon nyt nukkunu tosi paljon ja melkeen kaikki loman univelatkin on varmaan jo nukuttu, niin mä oon tänki päivän ollu ihan väsyny. Vielä pitäs koulun jälkee jaksaa käyä kaupassa ja tehä ruokaa, sekä vähän koulujuttuja. Eilen kun en saanut oikein tehtyä mitään. Kyllä tää arki tästä taas palautuu ja saan normi rytmin kaikkeen.

Mulla oli kyl tosi kiva loma kaikin puolin. Näin paljon kavereita ja vähän yllättäviäki ihmisiä. Mä näin meinaan yhden mun vanhan rinnakkaisluokkalaisen, joka on tän lukuvuoden Jenkeis saman järjestön kautta. Oli kyllä tosi hassua nähä vilaukselt tää Lahden Triossa. Ekana olin sillee joo ihan normaalia kunnes rupesin miettii tarkemmin asiaa. Hänki oli Suomessa lomalla ja oli ihan hauska tietää etten ollu ainut vaihtari, joka tuli Suomee lomailee.

Mä siis olin keskiviikkona käymässä Tiirismaan koululla ja ajatuksena oli mennä perjantainakin käymään, mutta keskiviikkona tuli tosi paha olo. Torstainakin olin vielä tosi huonovointinen joten päätin jättää perjantain vierailun väliin. Mulla on ilmeisemmin pahentunu toi home juttu ja reagoin tosi nopeesti nykyään, joten en viitsi mennä homeiseen paikkaan ellei ole ihan pakko. Onneksi tää mun Ruotsin koulu on ilmeisemmin ihan puhdan ja oon ollu tosi terve täällä. Olinki jo unohtanu miltä se tuntuu olla huonovointinen homeen takia. Mutta oli kyl tosi kiva nähä koulukavereita ja oisin muuten voinut ollakin pidempään Tipalassa.

Paluu tänne Ruotsiin meni hyvin ja oikeastaan tuntu kuin olisin tullut takaisin mun toiseen kotiin, koska oon jo tottunu elämää täällä ja tykkään tosi paljon olla tääl. Kyllähän mä tietysti kaipaan Suomen juttuja (esim. sitä et kaikki ymmärtää kaiken mitä mä sanon ja mä ymmärrän kaiken mitä muut sanoo), mut mä viihdyn täällä Ruotsissa kyllä tosi hyvin. Onhan mulla jo ikävä kaikkii rakkaita ihmisiä (ja eläimiä), jotka on siellä Suomessa, mutta onneks me taas nähään ihan muutaman viikon päästä.

Täällä muuten on lämpösempää kuin siellä Lahdessa. Mä olin jäätyä sinne pakkasiin, kun täällä ei vielä oo ollu kertaakaa pakkasia. Tänne tullessa olinki vähän ylipukeutunu ja tuli kotii kävellesää aikas kuuma. Onneks täällä ei oo vielä niin kylmä ja tarkenee vähän kevyemmälläkin vaatetuksella. Tänne on luvattu nyt jotain 11 astetta lämmintä, mut myös sateista ilmaa. Toivottavasti pääsen kuivana kotiin.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!  -Inka 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti