maanantai 10. marraskuuta 2014

Bloggailu

Hej!

Mä oon huomannu, että mun kirjotukset alkaa toistaa itseään ja mä vaan pikasesti kerron mitä oon kerenny menneiden päivien aikana tehdä. Mulla ei kovin monissa postauksissa oo mitään sen erikoisempaa aihetta tai ideaa. Oon aatellu yrittää ryhdistäytyä tän asian kanssa ja kirjotella tänne välillä jotain muutakin kuin vaan listan tekemisistäni. Lisäks pahoitteluni kirjotusvirheistä, joita teksteistäni löytyy valitettavan paljon. Mä yritän lukee kirjotukseni läpi ja etsiä sieltä virheet, mutta joskus niitä sattuu siltikin jäämään. En tiiä onko mulla jonkin sortin lukihäiriö vai lieneekö vain huolimattomuutta. 

Tietysti vaihtariblogin ideahan on kertoa vaihdosta ja elämästä täällä, joten päivän tapahtumien kertominen kai on ihan luonnollista. Mua itseäni vaan on alkanut häiritä se, että postauksesta toiseen kirjottelen samanlaista tarinaa. Otan mielelläni vastaan postausideoita, jos teillä vaikka on jotain josta haluisitte kuulla lisää tai josta mä oon unohtanu kertoa, niin kertokaa ihmeessä.  Muutenkin jotain teemapostauksia voisin yrittää kirjotella arjen lisäksi. Tosiasiahan on se, että alku hässäkän jälkeen vaihdossa oleminen ei muutu oikeastaan kovin paljoa ja arkirutiinit toistuvat viikosta toiseen. Näin ollen arkipostaukset alkaa toistamaan itseään, mutta toivottavasti keksisin aiheita muunlaisiinkin juttuihin. 

Kuvien puolesta nää mun postaukseni ovat aika laihoja, koska ensinnäkin nää kännykän kuvat ovat mitä ovat ja toiseksi mun on aika hankalaa saada ne kuvat tänne blogin puolelle. Tää kone ei jostainsyystä löydä mun ottamia kuvia kännykästä tai sit ne on niin vaikeet löytää sekä ladata, etten voi käyttää tätä taktiikkaa kuvien lataamiseen postauksiin. Mun pitää joko lähettää ne kuvat sähköpostilla itselleni, jotta voin koneella lisätä ne postauksiin. Tai sit mä lähetän ne kännykästä hangoutsin kautta jollekin kaverilleni ja saan ne Picasa-verkkoalbumien kautta tänne blogiin. Tai sitten mä yritän kännykällä suoraan ladata ne postauksiin, mutta useinmiten mun kännykkä ei suostu yhteistyöhön ja joudun tekemään sen uudestaan monia kertoja, ja huonon tuurin sattuessa joudun kirjottamaan koko postauksen alusta. Oon siis aikas kyllästynyt tähän kuvien venkslaamiseen ja muutenkin tää teknologia osaa olla joskus todella hermoja raastavaa, mutta kyllä tää tästä. 

Mä tykkään tosi paljon tästä bloggauksesta ja ihmettelen miksen ole aijemmin keksinyt tätä. Aikasemmin ajattelin tän olevan vain ajan hukkaa ja ihan turhaa, mut nyt ku ite oon kirjotellu tänne ja täällä vaihossa ollessa on ollu aikaa lueskella muittenkin blogeja, niin tää hommahan on tosi kiinnostavaa. Täytyy kyllä sanoa, et mä todella oon vasta ihan alottelija tän blogin kanssa ja muutenkin täällä blogimaailmassa. Mulla ei ehkä oo aijemmin ollu aikaa ja kiinnostusta tälläsee bloggailuun tai muutenkaan blogien lueskeluun, mutta luulen kyllä, että Suomeen palatessanikin aijon jättää tilaa tälle uudelle innostukselleni. Saattaa olla, että voisin tehdä vaihdon jälkeen ihan oman "normi" bloginkin, mutta sen näkee sitten. 

Näitten postauksien kirjottamiseen kuluu yllättävän kauan aikaa, ja varsinkin jos haluun sellasia kivan näkösiä, joissa on kuvia ja kaikkee. Nyt mä arvostan ihan erilailla niitä bloggaajia, jotka kirjottelee melkein jokapäivä, koska täähän oikeesti on aika kova homma. Muutenkin ulkoasun ja kaikkien muitten hienojen juttujen kanssa menee aikaa ja siihen tarvii myös taitoa. Onneks mulla on muutama hyvä kaveri, jotka on bloggaillu vähän kauemmin kuin mä, joten niiltä oon voinu kysyy apua. Mä en kyllä tällä hetkellä enää oo oikeen tyytyväinen mun blogin ulkoasuu, mut täytyy kattoo jos joku päivä jaksaisin/osaisin tehdä asialle jotakin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti