perjantai 21. marraskuuta 2014

Dag 98

Hej!

Mulla oli eilen streetlinjan tunnilla sen ohjaajan kanssa sellai kehityskeskustelu. Se on sellai keskustelu ohjaajan kanssa johon kaikki linjalaiset pääsee ja jossa jutellaan asioista liittyen tanssiin. Keskustelussa jutellaan jutuista joissa on viel parantamisen varaa ja sit niitä juttuja joissa on jo aika hyvä. Mä sain kehuja mun keskivartalon hallinnasta ja sit se ope kyseli vähän et mitä lajeja oon tanssinu aijemmin yms. Mä oon siis tanssinu aika montaa eri lajia ja melkein kaikki streetlajit on tullu testattua ihan breakista tuttingii. Mun pitäis hankkii kengät tonne tanssitunneille ja sen mä tiensinki jo aijemmin. Mä Suomessa tykkään tanssii kengillä, mut nyt melkee kaikki tennarit on Suomessa, joten en oo voinu oikee kengil tääl tanssii. Onhan mun pitäny ostaa uudet tennarit mut mä en tiiä miks kenkien ostaminen vaan on jotenkin niin vaikee homma. Mä päädyn yleensä ostaa ne kengät vasta ihan viime tilassa kun vanhoista on jo pohja melkeen irti. Meijän tansseja on jälellä tänä vuonna vaan pariviikkoo ja sit uus kaus alkaa keväällä. Aattelin kyl jatkaa samois ryhmissä ainakin ja streetille tulee vartti lisää aikaakin sekä sunnuntaisin päästää isompaa saliin, joten tosi hyvä juttu. 

Estelle on ollu muutaman yön nyt täällä mun kanssa ja eilen oli tosi kiva jutella vähän koulujutuista ja huomata kuinka erilaisia kouluja jopa Upsalassa on. Estellen koulussa oli hauskoja perinteitä ja harmitti ihan ettei meijän koulussa tääl oo sellasii. Niillä on sellai teema viikko eli silloin pukeudutaan eri päivinä jotenkin hauskasti. Vähän saman tyylinen juttu kuin esim Jenkeissä. Sit niil oli tälläi tosi hauska päivä eli jokainen saa lapun, jossa lukee jonkun toisen oppilaan nimi ja sit pitää mennä etsimään se toinen tyyppi ja niinsanotusti "murhata" hänet ja sitten ottaa siltä "murhatulta" sen lappu ja ettii seuraava tyyppi. Tätä jatketaa niin pitkään et selvii yks voittaja. Tää leikki siis on vähän niiku hippa tai hännänryöstö. Must täää kuulosti jotenki tosi hauskalta ja Estelle sano et kaikki vaan juoksentelee ympäri kouluu karkuun toisiaan sinä päivänä. Mä vitsailin, et onpas kummallinen lukio Ruotsissa kun opetetaan "murhaamaan" toisia ja että ompas mulla tylsä koulu kun kukaan ei yritä "murhata" mua. Aika erilaisia perinteitä jos vertaa Suomeen. Tosin sit kun kerroin Suomen perinteistä, niin nää ei oikeesti oo kuullu wanhoista tai penkkareista mitään ja kirjotuksetki on ihan outo juttu. 

Sitten tänään oli mun tanssiryhmän sellai palaveri, mut siel ei ollu montaa tyyppii paikalla ja näil oli ollu draamaa tän ryhmän kesken. Mä en ite haluu olla mitenkään mukana missään draamassa ja oonki päättäny vaan seurata sivusta ja yritän olla sekaantumatta juttuun. Mä tiedän omasta kokemuksesta, et tälläset omat tanssiryhmät oppilaiden kesken on aina aika hankala pitää kasassa ja tulle niitä ongelmia treeniaikojen ja johtajuus juttujen kanssa. Mul ei oo mitää hajuu pysyyks tää ryhmä koossa mut se selvii varmasti ens viikon aikana. On aika isolt osalt kaikkien viitsimisestä ja motivaatiosta kiinni, että toimiiks tää homma. Jos kaikki vaa jatkaa riitelemistä niin ei todellakaan tuu kestämään tälläi ryhmä. Ryhmähenki ja yhteen hiileen puhaltaminen on tosi tärkee juttu kaikissa ryhmäjutuissa. 

Tänään on jo perjantai ja aattelin ehkä mennä koulun jälkeen ja enkun juttujen kuvaamisen jälkeen käymään keskustassa pitkästä aikaa. Pitää kattoo koulun jälkeen jos jaksan mut ainakin huomenna vois menää kun ei oo oikein muutakaan tekemistä. Tsemii kaikille launtaina koulussa oleville muuten, koeviikko on varmasti rankka, mut onneks se joululoma alkaa ihan pian.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti