maanantai 1. joulukuuta 2014

Dag 108

Hej!


Nyt on ollu ihan kivoja ilmoja ja pakkasta on ollu ihan päivälläkin, muttei onneks kovin paljoo ja on tarennu viel pyöräilee iha hyvin. Viime viikko meni tosi hyvin ja viikonloppuna mä lueskelin kirjaa ja tein kotihommia. Mä luin sen "Four" kirjan jo alkuviikosta ja sitte lainasin sen "The fault in our stars" kirjan ruotsiks ja sen nimi oli kyl vähän hämmentävä "Förr eller senare exploderar jag". Sain sen luettua viikonlopun aikana ja olin nähny ton leffan viime keväänä. Toi kirja oli tosi samanlainen kuin se leffakin ja tykkäsin kyllä kirjasta, vaikka se onki aika surullinen tarina. Sitte lainasin myös ton Divergentin ja kattelin sitä sitten perjantaina.
Eilen sai avata ekan luukun mun ihanasta partiokalenterista, jonka äiti lähetti mulle viimeviikol. Mä tosin unohin eilen avata sen, vaikka olin odottanu sen avaamista jo pitkää. Tänään sitten sainki avata kaks luukkua. Olin perinteisesti jo katellu kalenteria ja yrittäny arvata mitä niitteen luukkujen takaa tulee. Ekana adventtina oli perinteisesti eka kynttilä mut tän päivän juttu yllätti kyl. Must toi partiokalenteri on vaan ihan paras kuvakalenteri. Harmi et unohin ottaa kuvan siitä, mut ehkä mä joku päivä laitan kuvaa siitä.


Sain ton kaulahuivin vihdoinkin valmiiks viikonloppuna. Olinki tehny sitä jonku aikaa ja lopulta ei se tuntunukkaa niin vaikeelta tehä sitä. Harmittaa vaan, ettei löytyny oikeeta lankaa ja siks toi väri ja paksuus vaihtuu tossa puolesvälis. No kyllä siit ihan kiva kuitenkin tuli ja testasinki sitä heti. Päätin tehä mulle pienen joulukoristeen kun oli vähän tylsää ja tota punasta lankaa jäi viel jonkun verran jäljelle. Nythän ne joulukoristeet saa oikeesti ottaa esille ja laitella ympäri huonetta. Koulun jälkeen voisinkin vähän laittaa koristeita sinne tänne, kun viikonloppuna tuli siivottua ja nyt huone näyttää vähän autiolta (ilman niitä sikin sokin olevia tavaroita :P ).

Mä en oo vielä kuunnellu kertaakaa mitään joulumusiikkia, joten nyt voisin alottaa senkin kauden. Oon kyl vähän ihmetelly miten en oo vielä alottanu joulumusan kuuntelua. Yleensä sitä tulee kuultu kaikkia joululauluja jo paljon ennen joulukuuta. Nyt muuten taitaa Suomessa se jouluradio alottaa toiminnan jos en ihan väärin muista. Täällä Ruotsissa yks radiokanava ainaki on mainostaa soittavansa vain joulumusaa nyt koko joulukuun ajan. Täytynee kuunnella ja kattoo onks se totta. Ruotsalaisii joululauluja en kyllä tiiä kovin montaa. Muistan vain ala-asteelta lucia kulkueesta muutaman laulun, jotka laulettiin ruotsiksi. Luulen kyllä, että nää perus joululaulut on käännetty myös ruotsiks.

Tänään meil enkun tunnilla sai tehä sitä book-film projektia, mut ku mä luin ja katoin sen leffan jo viikko sitten niin mulla tavallaan on vapaata nyt. Myöhemmin me kirjotetaa vertailu noist kirjoista ja leffoista, joten voisin jo pikkuhiljaa alottaa sen tekemisen. Huomenna mulla on matikan koe ja tosi monissa muissakin aineissa alkaa loppukokeet tai muut tälläset lähestyä. Mä en kyllä yhtään tiiä, että mitä kokeita mun pitää tehä. Ens viikolla on vissiin enkussa kaikille kakkosille kuuntelu ja luetunymmärtämis testit. Tanssissa tänään vähän niiku oli testi, tai se ope katto meitä kakkosia sillee tarkemmin kun ei päästä ens viikon koe tunnille noitten enkun juttujen takia. Tänään se tanssiope kysy, että oonko mä tanssinu aijemmin ja et mitä lajeja. Mä olin sillee et joo oon tanssinu ja vaikka mitä lajeja. Mult kysytää tosi usein noi samat kysymykset ja must tuntuu, et joka kerta unohan mainita jonkun lajin ku niit on niin monta. Mä en tiiä, mut vissiin noi kaikki tanssilinjalaiset ei oo tanssinu kovin pitkään, ja sillee koordinaatiossa ja muutenki niis liikkeis niil on välil vähän hankaluuksia. Meilä loppu sunnuntaina baletti ja streetin vika tunti on puolentoist viikon pääst torstaina, kun täl viikol ei oo ollenkaan treenejä. Nyt mä taidan mennä syömää ja kattomaa jos kirjastosta löytyis jotain kivaa. Sitten voisin yrittää saada itteni vähän ostoksille, mutta kattoo nyt.
                           .
Hyvää alkanutta joulukuuta kaikille! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti