keskiviikko 3. joulukuuta 2014

Dag 110

Hej!

Hope the Christmas light, bright up your hearts ~ | viaGoogle
Ihana kuva Weheart:ista

Mä aattelin nyt kertoo tälläsen tiivistyksen mun perus päivästä täällä Ruotsissa. Tietty nää vaihtelee mut tällänen on mun peruspäivä:

Mä alotan päivän yleensä aika myöhään aamulla eikä kovin aikasia aamuja siis onneksi oo. Meijän koulu alkaa jotenki tosi myöhään eli 8:30 aikasintaan. Mä siis herään yleensä vasta tyyliin puol kasilta tai jopa puol kympiltä, koska mun koulumatka ei oo kovin pitkä. Tää on kyl tuntunu ihan luksukselta asua näin lähellä koulua ja en osiaankaan tiiä miten selviydyn Suomessa pidemmistä koulumatkoista. Talvella tietysti, kun en enää pysty pyöräilemään niin mun koulumatka kestää jonkin verran pidempään, mutta ei se mitään.

Mulla koulu alkaa siis siinä 8:30- 10:30 ja mulla on melkein jokapäivä matikkaa. Muuten aineet vaihtelee aika paljon kun on jokaista ainetta n.3h/viikko. Ruokailu vaihtelee myös aika paljon päivittäin, mut se alkaa yleensä joskus 11:30 tai 12:30 ja kestää 40min. Sit mä pääsen koulusta yleensä puol kolme ja pisin päivä saattaa olla puol viitee jos on labraa. Tässä kuvia tän viikon bilsan labrasta, jossa me tutkittiin evoluutiota.
Kyseessä naisen luuranko.

Kissa 

Siinä vertailuna eri eläinten jalkoja. 

Fossiili

Lisää fossiileja 


Koulunjälkeen mä pyöräilen kotii ja kotona mä saatan aika usein nukkuu pienet päikkärit. Sen jälkee mä luen tai teen jotai muuta sen tapasta. Maanantaisin mä kirjottelen blogii koulun jälkee. Yleensä mä en tee mitään ihmeempää arkena koulun jälkeen ja joskus viiden kuuden maissa mä teen yleensä ruuan. Sitten mä juttelen kavereille WhatsAppissa ja joskus skypettelen perheen kanssa. Mä meen nukkumaan yleensä siinä kympin maissa, mut sekin saattaa vaihdella ihan päivästä toiseen.

Siinä oli mun perus arkipäivä siis. :D Viikonloppuina mun päivät riippu ihan fiiliksestä ja nyt kun mulla ei oo enää tansseja viikonloppuisin niin en yhtään tiiä mitä keksin. Voisin pitkästä aikaa käydä kaupoilla kattelemassa jotain juttuja, jotka on ollu mun ostettavat -listalla jo syksystä saakka.

halo
Toien ihana kuva Weheart:ista
Täällä muuten ilmat on viilenneet eli pakkasta on melkein jokapäivä ja sumusia aamuja on aika usein. Tänään täällä on aika pilvinen päivä ja pakkasta saattaa olla ihan muutama aste tai sitten se on nollassa. Onneks vielä ainakaan ei oo ollu loskakelejä ja muutenkin on satanu yllättävän vähän (tai sitten mä en oo onneks osunu menemään sateella ulos).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti