maanantai 15. joulukuuta 2014

Dag 122

Hej!

Täs matikan tunnin aikaan saannos :D yks mun luokkalainen teki ton
Torstaina tein ruotsin kokeen, mikä ei menny kovin hyvin, koska en ollu opiskellu kunnolla enkä osannu kaikkii sanoi ruotsiks ja mulla oli vaan ruotsi-suomi sanakirja, joten oli vähän hankala keksii joitain sanoja. Perjantaina en tehny bilsan koetta vaan sillä aikaa suunnittelin tulevia lukio-opintoja Suomessa. Mun lukio stressi on nyt suurinpiirtein hallinnassa kun sain suuniteltuu mun tulevat kurssivalinnat ja sen mitä tuun kerkeemään tekee kakkosella ja kolmosella. Mä en kyllä oo yhtään varma noista aineista, joita haluun opiskella, mut se ainaki on varmaa et mun kakkos vuos ei tuu olee yhtään sen helpompi ku ykkönenkään. Onneks täs välis on tää vaihto ni jaksan ehkä paremmin sit kakkosel Suomessa.

Vähän tällästä valkosta oli viikonloppuna :D
Viikonloppu menikin aikas nopeesti kun tein kaikenlaista. Perjantaina illalla tajusin et mun vika viikko Ruotsissa tänävuonna alko. Sitten tajusin, et mä en ollu tehny mitään jouluostoksia vielä ja tuli pieni paniikki. Launataina mä sit lähinki aamupäivästä jo keskustaan ja yön aikana oli satanu vähän lunta ja oli pakkasta. Tiet oli ihan älyttömän liukkaat koko viikonlopun ja oli vähän inhottavaa pyöräillä, mut en onneks kaatunu. Keskustassa oli sellai hyväntekeväisyys tapahtuma "Musikhjälpen 2014" ja keskellä sitä keskus toria oli rakennettu sellasist parakeista sellai rakennus josta tehtiin lähetystä ja siel kuvattiin myös sitä yleisöä joka oli siin ympärillä. Niitä tyyppejä, jotka kerää rahaa tohon juttuun oli ympäri kaupunkia ja kauppakeskuksissakin. Siellä oli partiolaisia ja sit ihmisiä, jotka oli pukeutunu aika hauskasti. Mä kävin fika:massa perinteisesti ihan porkkanakakulla ja sit tulin kotii. Iltapäivästä mulla oli pyykkitupa ja siivosin samalla koko huoneen ja sen sellasta. Sit pakkasin jo vähän tavaroita Suomea varten.





Sunnuntaina mä päiväl kävin tanssimas vähän Madden kanssa tai opetin sille yhen kraffan. Sit sen jälkeen menin viel Gränby centrumii tekee loput jouluostokset. Sit tulin kotiin ja tein vähän joulukortteja ja sit mulla oliki viimenen streetin tunti. Sen jälkeen vaan iha olin ja rentouduin.

Tänää sato koko aamun, mut onneks ei ollu enää liukasta ja pääsin sit pyöräilee. Tanssissa oli viimenen tunti ja me saatii arvioinnit ja numerot. Mä sain hyvän arvioinnin sain kaikist osa-alueist A:n. Oon kyl tyytyväinen ja sit mun kehitettäviä juttuja on liikkeiden suuremmin tekeminen ja siirtyminen (en oo varma mitä se on suomeks).Sit tulin koululle ja sain tietää, et meijän fysiikan tunti oli peruttu ja meil ei ollu enkkuukaa, joten mulla ei oo mitää tuntei enää tänää. Iltapäivällä mennää tanssimaan tota esitystä varten ja se tanssi on viel ihan kesken, mut toivottavasti keretää saamaan se valmiiks. Jäin koululle viel kirjottaa blogii ja varmaan syön lounaan tääl ja sit käyn kaupassa ja meen kotii ennen ku mennää tanssii.

Huomenna mulla ei oo ollenkaan koulua kun ainoo juttu mitä mul ois ni on kemian delprov, mut koska en tee sitä ni en tuu ollenkaan kouluun. Saattaa olla kyl et mul on tanssitreenit joskus mut muuten vapaapäivä. Aattelin käyä keskutas jos on hyvä ilma ja viettää ihan vaan vapaapäivää.

Loppu viikko on kaiketi muuten ihan normaali, mut torstaina meil on iltapäivästä se julavslutning, jossa meijän ois sit tarkotus esiintyä. Lauantaina mä sit lähenki sinne Suomeen ja joudun kyl herää aika aikasin. Mut nyt mä sanon hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja voimia vielä tähän viimeseen viikkoon ennen lomaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti