lauantai 16. elokuuta 2014

Min första dag i Sverige

Hej!

Nyt mä oon täällä Ruotsissa ihan oikeesti. Mulla oli aiva ihanat läksiäiset torstai iltana. Näin sillon viel vikan kerran ystäviä ja tuli juteltuu ja pidettyy hauskaa viel ennen lähtöö. Kuviaki tuli otettuu aikas paljon. Itkemiseltäkää en säästyny vikoin päivinä. Tulee kyllä olee tosi kova ikävä, mut toisaalt onneks pystyy pitää hyvin yhteyksii skypen yms. kautta. Mä annoin viel ihan lopuks poikaystävälle kirjeen, jonka saa lukee vasta kun mä oon lähteny. Vuos on tavallaa pitkä aika, mut toisaalta se menee aikas nopeesti ja niin mä uskon mun vaihdonki menevän.

Eilen kun lähettii Lahesta kävin koululla sanomassa vikat heipat kavereille ja sitten matka kohti Uppsalaa alko. Laiva lähti pari tuntii myöhässä ja pelästyin jo, etten pääsekkään lähtee. Laivalla tuli käytyy vähän kaupoissa ja ostettuuki uus hajuvesi. Valitettavasti mä en löytäny kauan himoitsemaani matta kynsilakkaa, mut onneks mä voin ostaa sen täält Ruotsista.

Tänään aamulla ajettii heti Tukholmasta Uppsalaa ja siel jonki aikaa etittyämme löydettii se paikka, josta haettii mun avaimet. Sit mentii kattoo mun asuntoa tai no lähinnä sitä huonetta. Mun kanssa samassa huoneessa asuu toinen tyttö, jonka tänään näin vilaukselta. Toisessa huoneessa asuu poika, joka oli jo paikalla ku käytii siellä. Mun huone on vaaleensininen, yhteinen keittiökin on sininen, eteinen on vaaleenpunanen ja kylpyhuone on vaaleenvihree. Elikkäs aika värikäs asunto, mikä kyl käy mulle kun tykkään kaikist väreist. Seinissä oli valmiiks jo reikiä ja pari koukkua, joihin sain sit ripustettuu pari tauluu, joist puuttuu enää kuvat. Heitettii mun tavarat sisälle huoneesee ja sit mentii ostoksille Ikeaa. Siel meni aikas kauan ja tuli ostettuu vaikka mitä. Sitten mentii takas asunnolle ja koottii Ikean kamoja ja mä laitoin tavaroita jo paikoillee. Tavaroista osa menee samaa matkaa takasin Suomee. Lopulta ku lähettii ni se huone alko jo näyttää ihan kivalta. Se toinen tyttö muuttaa vasta huomenna, joten viel puoliks aika tyhjää.

Sit ku oltii saatu jo suurinosa tavaroist laitettuu paikoillee, lähettii hotellille ja syömää. Käytii syömässä sellassessa pienessä, mut suositussa paikassa joen rannassa. Söin siin tosi hyvän salaatin. Mä oon nää pari yötä vanhempien kanssa hotellilla kun muutenki pitää liikkuu niitten kanssa ni on helpompaa. Huomenna ois tarkotus ostaa viel ihan perus juttui kuten saippuat, hammastahnat, ruuat yms.

Olin siis keväällä käyny jo tutustumassa Uppsalaan eli tänää osa paikoista oli jo vähän tuttuja. Mä tykkään tästä kaupungista ihan älyttömän paljon ja oon kyllä innoissani jäämäs tänne. Must tää tunnelma on ihana ja toi joki on tosi aivan mahtava juttu täällä. Mulla alkaa koulu vasta keskiviikkona, joten on viel aikaa tutustuu paremmin paikkoihin ja koko kaupunkii.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti