torstai 21. elokuuta 2014

Dag 6

Hej! 

Nyt on menny jo aika paljon aikaa kun viimeks kirjotin. Maanantaina äiti ja iskä lähti siin kahen mais ja sit jäin tänne mun uutee kotii vähän laittelee viel tavaroita paikoilleen. Tietysti oli vähän haikeet fiilikset kun vanhemmillekki piti sanoo heipat. Toisaalta mulla on nyt ollu niin paljon tekemistä, että ei oo kerenny kovin paha ikävä tulla. Maanantaina iltapäivällä oli tän asuntolan sellai tapaaminen, jossa sai tietoa asumiseen liittyen. Pieni ongelma oli ymmärtämisen kanssa, kun satuin istumaan takariviin ja en kuullut sieltä oikein puhetta. Lisäksi he puhuivat aika nopeasti ja näin aluksi oli vaikea ymmärtää. 

Tiistaina aamulla oli tapaaminen mun koulun rehtorin kanssa. Siellä sain mun lukkarin ja tietoa tulevasta vuodesta. Lukkari ensi vilkasulta näytti ihan käsittämättömältä, varsinki kun vertas sitä mun aikasempii lukkareihin. Loppupäivän mä vietin kotona vieläkin tavaroita järjestellessä ja jutellessa ystäville ja perheelle skypen kautta. Kävin myös lenkillä vähän kiertelemässä lähialuetta ja valmistauduin ekaa koulupäivää varten. 

Keskiviikko aamuna ysiltä alko sitten koulu. Tiistaina oltii käyty kattomassa valmiiks se luokka, jossa mun eka tunti oli, joten luokan löytäminen ei ollu ongelma. Jännitti kyllä tulla luokkaan kun siellä oli niin paljon uusia ihmisiä. Onneks luokka otti mut hyvin vastaa ja opettajaki oli tosi mukava. Yllätykseks hän osas vähän suomea tosin vain pari sanaa, mut kuitenki. Ekana päivänä oli matikkaa, kemiaa ja ruotsia. Kaikki opettajat vaikutti mukavilta ja tarvittaessa vaihto kielen englanniks. Päivä meni yllättävän nopeesti ja koulun jälkee mä tein ruokaa ja vaihdoin kuulumisia Suomeen. 

Tänään aamulla oli liikkaa, mutta sekin tunti meni suurelta osin tulevan kurssin esittelemiseen ja opettajat kerto arvioinnista yms. Sitten oli matikkaa, bilsaa ja fysiikkaa. Koulupäivä meni tänääki tosi nopeesti. Koulun jälkee mä tulin kotii ja taas nukuin päiväunet. Oon jutellu tänääki ystävien kanssa skypessä ja katoin tavarat valmiiks huomista koulupäivää varten. 

Mä tykkään tosi paljon olla täällä Ruotsissa. Tykkään täst huoneesta ja kodista ylipäätää tosi paljon. Se mun huonekaveri ei oo vielkää muuttanu tänne, mutta eiköhän se joskus tuu. Koulu ja luokka vaikuttaa ihanalta ja luokkalaiset on ottanu mut hyvin vastaa. Tähän asti ainki vaihossa olo on ollu tosi kivaa. 

1 kommentti: